Кои храни трябва да изключим напълно, за да отслабнем

Лидия Делирадева 25 април 2019

За хората, чийто приоритет е значителното намаляване на телесното тегло, ще бъде важна информацията за това кои продукти трябва да бъдат напълно изключени от дневното меню, за да отслабнат. Както показва практиката, хората страдат от наднормено тегло, не само защото ядат сладкиши и тестени изделия. Фигурата се разваля и от някои други продукти, които на пръв поглед изглеждат напълно безобидни.

За ефективната загуба на тегло е необходимо да се изключат не толкова висококалоричните храни, а онези, които допринасят за отлагането на мазнини, водят до повишен апетит, като същевременно забавят метаболитните процеси. В тази категория се срещат дори някои диетични ястия. Храната, богата на прости въглехидрати и наситени мазнини, е най-калорична и изключително вредна. За да отслабнете, трябва да елиминирате, в краен случай да минимизирате употребата на продукти от следния списък:

1. Всички видове паста, приготвена с месо и сметанов сос. Комбинацията от мазнини и прости въглехидрати е вредна и например обикновената юфка с масло или макароните по флотски – едни от любимите ястия - съдържат мазнини и въглехидрати в големи количества. Макароните, приготвени от твърда пшеница, обаче могат да се консумират и дори са полезни, особено ако сервирате такива макаронени изделия като гарнитура към зеленчуци, постно месо или морски дарове, подправяйки ги с малко количество растително масло или дори без него.

2. Газираните и подсладени напитки са източник на така наречените „празни” калории. Лимонената киселина, която се съдържа в голямо количество във всяка газирана напитка, нарушава баланса на киселинно-алкалната среда в храносмилателния тракт. От тези напитки се разваля и зъбният емайл. В контекста на въпроса за намаляването на теглото си струва да се отбележи, че няколко чаши газирана напитка съдържат около 250 Ккал. и това е значителна цифра.

3. Сладкарските изделия - бисквити, торти и кремове, шоколад под всякаква форма, сметанов сладолед. На практика всички тези продукти съдържат така наречените транс-мазнини, които се превръщат във въглехидрати по време на храносмилането. Вкусовите добавки придават на продукта разкошен вкус, който провокира преяждане, следователно, за да отслабнете, трябва да изключите сладкарските изделия от диетата. Ако не сте в състояние да се откажете от сладкото напълно, тогава използвайте мед, мармалад или сушени плодове, но в умерени количества.

4. Пшеничен бял хляб и други изделия от пшенично брашно. Консумацията на продукти от тази категория прави тънкото черво лениво и всъщност тя не носи никаква полза за организма. Съдържанието на калории в хляба е относително ниско, само от 220 до 250 Ккал. на 100 грама, но съставките - масло, захар и яйца - увеличават калорийността. Помислете и над факта, че гликемичният индекс на брашнените продукти е висок. Това означава, че след като изядете сандвич с бял хляб, скоро ще бъдете отново гладни. По-добре е да се замени белият хляб с пълнозърнест, съдържащ трици. Това са целулоза, сложни въглехидрати, витамини от група В и микроелементи, с една дума всичко, което помага да се контролира телесното тегло.

5. Зърнени закуски и продукти от категорията на бързото хранене - царевични продукти, картофено пюре, разнообразни зърнени храни и нудълси, които се приготвят „за три минути”, и, разбира се, „най-високото” постижение на цивилизацията – фаст фууд. Храни, които трябва да бъдат напълно изключени, за да отслабнете. Те съдържат нишесте, мазнини, оцветители и овкусители и нямат нищо общо със здравословната храна. Ниската хранителна стойност и високото съдържание на калории превръщат тези храни във враг на телесното тегло. Различните хранителни химикали придават на тези храни приятен вкус и „магически" аромат. В резултат на това е невъзможно да им се устои. Но те моментално ви се „лепят”.

6. Колбаси. С такива продукти е невъзможно, както някои погрешно смятат, да се замести месото. Колбасите съдържат малко протеини, но в тях има голямо количество мазнини, подправки и сол. Стойността на калориите на 100 грама колбас надвишава нивото от 300 Kкал., докато 100 грама пилешко месо например съдържат два пъти по-малко калории. Подправките в колбасите увеличават апетита и следователно водят до преяждане.

Този списък е приблизителен. Не е възможно да се изброят всички продукти, чието консумиране води до увеличаване на телесното тегло. Ако в основата на продукта са мазнини и въглехидрати, и не се съдържат протеини и фибри, тогава тези продукти е по-добре да бъдат забравени по време на диетата. Грешка е обаче да се отхвърлят напълно растителните масла, булгурът и подобните, ядките. Разбира се, тяхното съдържание на калории е високо, но те съдържат много полезни вещества.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA