Основателят на емблематичната модна марка BCBGMAXAZRIA почина в понеделник, 6 май, в болницата в Хюстън. Според изданието WWD причината за смъртта на легендарния е белодробен рак.
Макс Азрия се премества в САЩ през 1981 г. и решава да стартира собствен бизнес (преди това успешно създава женски колекции в Париж в продължение на 11 години). През 1989 г. Азрия основава BCBGMAXAZRIA. Тоалети от марката се намират в гардеробите не само на Шарън Стоун, но и на Ким Кардашиян, Дрю Баримор и Селена Гомес.
„Той имаше кръгозор на суперзвезда. Той достигна луната. Той създаде марка, която стана популярна по целия свят”, казва Илзе Метчек - президент на Калифорнийската модна асоциация в Лос Анджелис.
Азрия става член на Съвета на модните дизайнери през 1998 г., а през 2008 г. основава BCBGeneration - марка за по-младото поколение - като назначава най-голямата си дъщеря Джойс за творчески директор. Но успехът не може да продължава вечно: поради спад на продажбите през 2016 г., Макс Азрия е принуден да напусне поста си, а през 2017 г. обявява фалит. Но на марката ù е писано все още да показва цялата си сила, само че вече под ръководството на стилистката Кейт Йънг, наета от новите собственици на BCBG - Marquee Brands. Йънг, работеща с Мишел Уилямс, Селена Гомес, Нина Добрев и други известни личности, продължава започнатото от Азрия, в качестовото ù на нов творчески консултант на марката.