Пластмасовите опаковки от козметични и тоалетни продукти са едни от многото неща, които замърсяват нашите океани и се натрупват по сметища. Около 552 милиона опаковки от шампоани се изхвърлят всяка година и само 1 от 5 души рециклират продуктите от банята си. За щастие, някои дизайнери разработват нови алтернативи на синтетичните опаковки, за да помогнат за намаляване пластмасовите отпадъци. Една от тях е Ми Зоу (Mi Zhou ) - студентка в магистърската програма Material Futures в Central Saint Martins. Тя умело създава бутилки и буркани, изработени от сапун и наречени Soapack.
Колекцията Soapack на Зоу се изработва от сапун на основата на растително масло, който се стопява, след като вече не е необходим - дори и „хартиените" инструкции се разтварят във вода. Тънкият слой пчелен восък се използва за изравняване на бутилките, за да ги направи водоустойчиви, като предотвратява изтичането на съдържанието. Зоу обяснява: „Те са предназначени да приканят потребителя да ги използва или дори да ги деконструира и да ги накара да изчезнат.”
Устойчивият продукт е не само гениално безотпадъчно решение – алтернатива на пластмасовите опаковки, но и колекцията изглежда стилна и изтънчена. Отличаваща се с деликатни запушалки и стъклоподобни модели, всяка прозрачна бутилка се основава на формите на класическите флакони за парфюм. „Открих, че в сравнение с шишетата за шампоан, е по-вероятно да запазим опаковките от парфюм, които са предимно от стъкло и изглеждат красиви”, казва Зоу. „Дори ако парфюмът е свършил, ние пазим флаконите, тъй като те са прекалено красиви, за да се изхвърлят.” Освен изящната си форма, всяко шишенце на Soapack е боядисано с пигменти от минерали, растения и цветя, което е причината за меките нюанси и пастелни тонове.
Зоу се надява, че нейното решение ще помогне на потребителите да преосмислят как купуват продуктите си за красота. „Живеем в период на преход, където се насърчаваме да действаме „устойчиво” в ситуации, при които има няколко успешни варианта", казва тя. „Необходимо е да насърчаваме хората да използват алтернативи за по-добро опазване на околната ни среда, но без да се прави компромис с потребителското удовлетворение.”