Може би знаете, че някои от приятелите ви имат фалшиви последователи, защото мечтаят да станат успешни блогъри без много усилия. Те плащат за това и се гордеят с „мъртвите души” на хиляди последователи. Сега вече знаем от кого вземат пример.
Компанията ICMP анализира абонатите на звездите в instagram и twitter и разказа колко фалшиви акаунта има сред тях. Например при водещата на известното вечерно шоу и актриса Елън Дедженеръс 58% от последователите са фалшиви. Кортни Кардашиян и Ким Кардашиян имат съответно 49 и 44% абонати - фалшификати. Сред лидерите по броя на несъществуващи фенове са и Дрейк, Ариана Гранде и Майли Сайръс.
И въпреки че това е първата подобна класация, рекламодателите отдавна не вярват в рекламата при големите знаменитости, парадиращи с милиони абонати. Сред тях има много не само фалшификати, но и просто не твърде релевантна за марките аудитория. Поради броя на абонатите, ангажираността намалява и притежателите на популярни акаунти не могат да се похвалят с добра статистика. Следователно, бъдещето, както изглежда, наистина принадлежи на микроинфлуенсърите.