Габриела Тошева е вдъхновяваща жена, която доказва, че лидерството и професионализмът не зависят от пола. Като сервизен консултант в компанията Силвър Стар, тя се утвърждава в динамична и конкурентна среда, която традиционно е доминирана от мъже.
От октомври 2020 година Габриела е част от екипа на Силвър Стар, където със своето професионално отношение, задълбочени знания и ангажираност бързо спечелва уважение и признание сред колеги и клиенти.
Наричана "жена-фурия", тя се отличава със своята енергичност, смелост и умение да се справя с най-сложните и предизвикателни задачи. Страстта ѝ към работата и безкомпромисният подход показват, че границите в професионалния свят не се определят от пола.
През времето, прекарано в компанията, през ръцете на Габриела са преминали над 5000 автомобила и над 4000 клиенти. Любимият ѝ модел е Mercedes-Benz GLS, който тя определя като най-удобния и комфортен автомобил, предлагащ невероятна сигурност. Тя не се притеснява да приема за ремонт и най-сложните случаи на повредени автомобили, защото вярва, че именнотова са онези предизвикателства, които водят до професионално развитие и натрупване на нови знания.
Габриела Тошева е живото доказателство, че с упоритост и решителност може да се постигне успех във всяка сфера, независимо от обстоятелствата. Ето какво споделя тя пред екипа на GRAZIA:
Как започнахте кариерата си в автомобилната индустрия и как стигнахте до ролята на сервизен консултант?
Любовта към автомобилите започна още в детска възраст. Мечтата ми беше да работя в сервиз. Първата ми позиция беше координатор в отдел тенекеджийно и бояджийно, на която се занимавах със завеждане на щети. Това беше моментът, в който осъзнах, че съм намерила своето място. Не след дълго стигнах и до ролята на сервизен консултант.
Определят ви като жена фурия в една чисто мъжка професия. Какви качества и умения са необходими за постигането на успех в тази позиция?
Една жена може да постигне успех във всяка една мъжка професия само ако бъде безкомпромисна и изключително сериозна по отношение на искания резултат. Точно това предавам на всички нови кадри, които постъпват под звездата на Силвър Стар.
Какви професионални предизвикателства срещате като жена в тази индустрия и как ги преодолявате?
Основното предизвикателство е недоверието – недоверието както на колеги, така и на клиенти. Всеобщо е мнението, че жените не разбират от автомобили. Изискванията към една жена са доста по-високи и съответно усилията и знанията, които тя трябва да демонстрира са значителни.Преодоляването със сигурност не е било лесно и ми е отнело доста време. На този етап вече мога да кажа, че не срещам трудности. Виждайки в очите на клиентите си точно това, което винаги съм искала, осъзнавам, че макар и труден, пътят до тук си е струвал.
Как изглежда един типичен ден за вас като сервизен консултант?
Аз обожавам да ходя на работа. Имаме чудесен колектив, както и безкрайно много усмихнати клиенти. Всеки ден се сблъсквам с много предизвикателства, които от своя страна ме усъвършенстват и развиват. Един типичен ден за всеки сервизен консултант се състои в разговори с клиенти и застрахователи, тъй като сме свързващото звено между сервиза и крайния клиент.
Какви съвети бихте дали на жени, които искат да започнат кариера в автомобилната индустрия, особено в техническа или сервизна роля?
Моят съвет към всички жени, започващи кариера в тази сфера, е да бъдат изключително мотивирани, търпеливи, да не се отказват въпреки всички предизвикателства, с които ще се сблъскват, тъй като любовта към автомобилите е движещата сила към успеха.
Какви са най-честите проблеми, с които се сблъскват клиентите и как помагате за тяхното решаване?
Проблемите, с които се сблъскват клиентите са недобрият външен вид на автомобилите им, в следствие на възникнала щета или пътнотранспортно произшествие. За нас като професионалисти е важно в най-кратки срокове да възстановим автомобила до заводски вид и да върнем в клиента емоцията да шофира любимия си Mercedes-Benz.
Как поддържате баланс между удовлетвореността на клиента и техническите изисквания на сервиза?
Лесно. Изискванията на клиента са абсолютно идентични с тези на сервиза. Успешната формула за 5-звездно обслужване е да се поставим на мястото на клиента във всеки етап от ремонта. Ние, като най-успешната компания в бранша, сме готови да преминем отвъд всички изисквания на нашите клиенти.
Какво смятате, че е необходимо, за да се подобри обслужването в автомобилния сектор в България?
Автомобилният сектор е водещ по отношение на заетостта на квалифицирани кадри. Смятам, че за всеки служител най-важното е да се чувства оценен, което от своя страна ще го мотивира да развива своите професионални и личностни качества.
Как виждате развитието на автомобилната индустрия през следващите години, особено по отношение на електрическите и автономни превозни средства?
Последните години започнаха да се появяват повече електрически модели в гамата на Mercedes-Benz. В тях се влагат последното поколение технологии и разработки, което ги прави все по-интересни, а с развитието на зарядната инфраструктура и с нарастващия капацитет на батериите – и по все по-автономни.
Какви нови технологии или функции можем да очакваме в най-новите модели на Mercedes?
Технологиите и функциите имат много важна роля за комфорта и безопасността в ежедневието, особено когато пътуваме на дълъг път. Те варират от head-up дисплей с наложена реалност, асистиращи системи на автомобила, функции за рутини, които познават ежедневието ти и твоя начин на пътуване. Във всеки нов модел производителите влагат ново поколение на операционните системи и надграждат изживяването зад волана.
Как се адаптира фирмата към растящото търсене на електрически превозни средства и какви модели ще бъдат пуснати на пазара в близко бъдеще?
Адаптирането играе роля в зависимост от търсенето. Mercedes-Benz предлага електрически автомобили във всички класове от своята продуктова гама. В близкото бъдеще очакваме новото електрическо CLA, което ще бъде на изцяло нова платформа. Приблизителният пробег на автомобила ще бъде около 750 км, и за първи път ще се използва 800 волтова архитектура на батерията, която ще позволява изключително бързо зареждане.
Какви подобрения в удобството и интериора на новите модели ще направят колите още по-привлекателни за клиентите?
Удобството винаги е било изключително важно за Mercedes-Benz. Тук се взимат предвид много фактори от гледна точка на водач или пасажер – например интериорният асистент в S-класата, при който само с едно движение на ръката можеш да отвориш панорамния покрив. Или пък новият MBUX Sound System, който очакваме да бъде внедрен в следващото поколение електромобили и с чиято помощ водачът ще бъде истински композитор на аудиозвука в купето. Ще бъде интересно, със сигурност.