Подарете си енергията на неона

Фотография: Пресофис

Бъдещето е без дим, но с много цвят и високи вибрации. Такава е визията  на Филип Морис Интернешънъл. С цветно събитие, което се проведе в бутика на бранда на бул. Витоша в София, компанията отбеляза стартирането на локалните събития за 10-годишнината от лансирането на системата за нагряване на тютюн IQOS в световен мащаб. Първият юбилей бе отбелязан с пускането на пазара на лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple, след изкючително успешното й представяне и в Япония.

"С лансирането на този продукт празнуваме най-вече разрастването на общността ни от пълнолетни потребители и партньори, с които заедно напредваме в мисията ни за бъдеще без дим в страната. Десетата ни годишнина е начин да насочим вниманието именно към тази многообразна общност," сподели пред нашите читатели Полина Нинова, ръководител "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти" на Филип Морис България. "IQOS отбелязва 10 години на непрекъснат прогрес, на постоянни иновации. Всеки сезон ние изненадваме нашите потребители - стремим се на всеки няколко месеца да поднасяме нещо ново, с което да ги караме да бъдат щастливи,” сподели още тя.

Дизайн и вдъхновение

Първото, което привлича вниманието ни в новата лимитирана серия IQOS ILUMA Neon Purple, е комбинацията от цветове в неоновата гама, характерна и за трите модела в серията. За своята стилна естетика и дръзка цветова палитра серията е отличена с престижната международна награда за продуктов дизайн на Red Dot GmbH & Co. KG през 2022 година. Полина Нинова допълни, че наградата за дизайн е не само заради цветовете, но и заради комбинацията от материали, използвани за направата на устройството: "Това е най-реномираната награда за дизайн. Комбинацията от цветове и атрактивното използване на материали карат този продукт да изглежда като едно малко бижу, което ти дава енергия. Носител на тази енергия наистина е цветът - затова името е Neon Purple."

Вдъхновението за IQOS ILUMA Neon Purple идва от Япония и столицата й Токио - супер динамичен и жив мегаполис, където енергията е ярка, а вибрациите са високи, цветовете и светлините заливат отвсякъде. По този повод Полина Нинова сподели: "Искахме да пренесем тази енергия тук в България, да накараме потребителите ни да вибрират на тази честота. Това е идеята зад събитията, които сме планирали - свързани са с вечерния и с клубния живот, с лятото, стартираме летния сезон с дългите нощи, с парти вибрациите."

Иновации и шоколад

Полина Нинова разказа още за специалната изненада за потребителите, свързана с лансирането на лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple: "Решихме, че е подходящо да провокираме и други сетива – свързахме неоновия цвят с креативността на шеф Илиан Кустев и ресторантьорът Явор Сарафов, които създадоха бутикова колекция бонбони. Те разработиха три различни вкуса, инспирирани от цветовете и дизайна на Neon Purple. Така отключваме сетивата на друго ниво. Първите закупили продукти от лимитираната серия, ще получат и колекцията от лимитирани вкусове шоколадови бонбони – така могат да си подарят 360-градусово изживяване. Трите вкуса са касис, черешов тютюн (разработен от шеф Илиан Кутев) и солен карамел (разработен от Явор Сарафов)."

Шеф Илиан Кустев разказа какво е общото между кулинарния свят и този на бездимните устройства на Филип Морис Интернешънъл по отношение на технологията - това е индукционното нагряване. "Като потребител на IQOS - от момента, в който се появи в България, съм изследвал принципа на работа на този продукт. Новото тук е принципът на работа, който е същият като при индукционния котлон - когато поставим върху него съда за готвене, той започва да го нагрява. Както работи устройството IQOS ILUMA." А относно разработения от него вкус на бонбоните - черешов тютюн, шеф Кустев сподели: "Аз имам такъв сос - черешов тютюн, който е описан в моята кулинарна книга. С него също направих и мастър клас в кулинарното реалити MasterChef, излъчвано по bTV. Мисля, че няма по-подходящ вкус за колаборация с Филип Морис, освен тази, свързана с тютюна."

Ресторантьорът Явор Сарафов е другият поканен да разработи един от вкусовете в колекцията бонбони, посветена на IQOS ILUMA Neon Purple: "Отправните точки в това предизвикателство за мен бяха цвят и технология. Трябваше да следваме посоката да е нещо в лилав цвят, да е технологично предизвикателство, да бъде израз на Neon Purple. Избрах вкуса на солен карамел, защото е балансиран. Аз следвам баланса във всяко нещо в живота си, с това се характеризира моят подход и реших, че бонбонът нито трябва да е много сладък, нито пък да е с остри вкусове. Предпочитам да остави едно приятно усещане, както и лек послевкус.” Попитахме Явор Сарафов дали има революционна промяна и в бранша на ресторантьорството и кулинарията: "Няколко са. Основно са в посока преминаване към устойчив бизнес модел. Тенденцията в Западна Европа е намаляването на консумацията на месо, увеличаване на безмесните ястия в ресторантите, скъсяването на веригата на доставките. Ресторантите пазаруват и готвят местни продукти. Това е тенденция, която тепърва ще наблюдаваме и у нас. Храната става сезонна, избягват се доставки на продукти от големи разстояния.”

С представянето на IQOS ILUMA в България Филип Морис направи революция в категорията, като въведе технологията за индукционно нагряване без нагряваща пластина в холдъра, което премахна и нуждата от почистване. С лансирането на лимитираната серия Neon Purple компанията празнува 10 години на постоянен напредък и затвърждава своята мисия да изгражда общност от милиони пълнолетни пушачи по света, които са направили промяната, като са оставили цигарите зад гърба си и са поели по пътя към бездимно бъдеще.

Своеобразното турне на Neon Purple ще премине  през няколко големи български града, събирайки на едно място представители на IQOS общността в България, която вече наброява повече от 350 000 пълнолетни потребители. Серията от активности с участието на шеф Илиан Кустев и ресторантьорът Явор Сарафов ще продължи през целия месец в различни точки на страната – София, Пловдив, Бургас и Варна.

X