Журналистът Георги Тошев, поетът Илиян Любомиров, рапърът Матю Стоянов – Жлъч, музикантът Свилен Ноев от "Остава", актьорът Христо Мутафчиев, олимпийският шампион Йордан Йовчев и художникът Станислав Трифонов – Nasimo са готови да докажат, че мъжете са силни и тогава, когато се осмелят да покажат слабост.
Именно те са главните герои в изложбата "Чуй гласа ми", която ще бъде открита на 30 ноември от 18:30 ч. в MISSIA 23. Посетителите ще могат да застанат "очи в очи" с техните портрети, заснети от легендарния Павел Червенков, а чрез QR код ще могат да чуят "на ухо" емоционалната уязвимост на всеки един от тези популярни мъже. А те със сигурност има какво да ни кажат.
Зад тази изключително интимна фотоизгложба стои фондация Emprove, която иска да счупи стигмата за мъжкото психично здраве и да нормализира търсенето на подкрепа и грижата за душата сред мъжете, като ги подтикне да повишат гласа си по темата.
Според основателката на фондацията и основен двигател на проекта, Олга Минева, не е случайност, че ноември събира две важни теми в себе си: борбата с насилието над жени и грижата за мъжкото здраве. Между тях има неразривна връзка. Грижата за менталното здраве при мъжете е директна превенция на насилието над жени. В днешния динамичен свят очакванията към мъжете да бъдат силни, смели, оправни, безгрешни, оборотите, стандартът на живот и родовите травми водят до колосално напрежение. А когато момчетата от малки са учени да не показват емоциите си, те остават без отдушник и водят до прегаряне. Статистиките сочат, че мъжете са много по-склонни да задържат и потискат преживяванията си, което резултира в панически атаки, депресии, агресия и дори самоубийства. Това, че масово мъжете не ходят на лекар, дори за физическото си здраве, е ясен показател, че психиката им остава напълно неглижирана.
"Чуй гласа ми" използва установеното световно влияние на кампанията Movember за здравето на мъжете, съчетана със силата на българските ролевите модели в обществото, които адресират темата не само с лицата, но и с гласовете си. Неслучайно Emprove избира за заснемането Павел Червенков, който е майстор на портретната фотография. Той успява да улови по изключителен начин емоциите в лицата на моделите си и не оставя наблюдателя равнодушен.
Мисията на Emprove е да повиши осъзнатостта към най-ранните прояви на насилие във взаимоотношенията, да променя обществените нагласи, както и да подкрепя жени и момичета, преживели насилие. Кампанията "Чуй гласа ми" е част от #ИзкуствотоПробужда - вдъхновяваща поредица арт проекти "под шапката” на фондацията, която чрез творчество цели да докосне и промени онези дълбоки пластове на съзнанието така, както само изкуството умее.
Медийни партньори на изложбата са списание GRAZIA, списание EVA, New Campaign Agency, Дарик Радио, Mila.BG, 24 Часа и iwoman.bg.