Фотография: Profimedia, Instagram
Никой не очаква, когато дъщерята на Франсис Форд Копола – София, екранизира живота на някоя от известните си героини, това да бъде класическа биография, пренесена на екран. Такъв е и случаят с вдовицата на краля на рокендрола Елвис Пресли – Присила, която е на фокус в едноименната продукция, която направи блестяща премиера на филмовия фестивал във Венеция. Предстои ù дебют в конкурсната програма на фестивала „Трайбека" в Ню Йорк и вероятно среща с публиката в рамките на другия голям филмов фестивал в Торонто преди голямата надпревара за наградите „Оскар".
Съвсем случайно София попада на книгата на Присила Пресли – „Елвис и аз", в период, в който подготвя за голяма филмова платформа сериал по роман на една от любимите си авторки Едит Уортън, но този път в ролята на продуцент. В интервю за седмичното приложение на „Файненшъл таймс" признава, че заради ограниченията, които ù налага именно работата като продуцент, усеща, че започва да буксува на едно място и поставя под съмнение не само качеството на продукцията, над която работи, но и ролята си на снимачната площадка. По съвет на приятел, който ù предложил, докато преодолее тези въпросителни, да се отдаде на това, което прави най-добре – да бъде режисьор, започва да обмисля идеята да пренесе живота на Присила на голям екран.
След нейното съгласие успява да намери не само компания, която да застане зад проекта – A24, но и актьорски състав, който не е точно А-отборът на Холивуд, но никой не очаква София да заложи на големи имена точно в този момент. Отминала е треската покрай „Елвис" на Баз Лурман с участието на красавеца Остин Бътлър, и София открива своя екранен герой в лицето на Джейкъб Елорди. Не той обаче е в центъра на филмовата история, а красивата Присила, която винаги си е задавала въпроса: „Защо това се случи на мен?".
„Основният герой във филма е Присила. Разказвам нейния живот и нейната среща с Елвис, през нейните очи. Всъщност до голяма степен в по-ранните си години, защото тя среща Елвис, когато е само на 14 и заради неговите мениджъри и агенти крият дълго време връзката им, тя е творение на Елвис. Опитва се да подражава на неговите вкусове за обличане, грим, прическа, а по-късно се осмелява да намери сили да излезе на светло и да заяви своето присъствие", коментира персонажа на филма си в списание Vogue София Копола.
„Филмът на Баз е с голям размах. Ние направихме един нискобюджетен филм, в който на преден план излезе крехката жена, която живее в обятията на най-бленувания мъж в света, и за мен беше интересна вътрешната динамика на чувствата ù, несигурността в началото, изненадата в средата на живота им, както и разочарованието от краха на романтичната приказка на финала."
Някои от критиците, които са видели вече кадри от първите снимачни дни на продукцията в Торонто и пресъздадения там декор на „Грейсланд", луксозното имение на Елвис, го сравняват с Версай във филма за „Мария-Антоанета". „Да, любопитни са тези референции, но това, което сякаш повече доближава двете героини, са вътрешните им преживявания – несигурност, но в същото време радост от живота, който имат щастието да живеят. Поне в един период от житейската си одисея.
Разговорите с Присила бяха вдъхновяващи и ми даваха много храна за размисъл – нещо, което по очевидни причини нямаше как да се случи с Мария-Антоанета. Вълнуват ме интересните, сложни, противоречиви герои и очаквам с нетърпение реакциите на публиката. Докато „Присила" се появи на екраните в киносалоните по целия свят, може да следите работата ми в Instagram или пък да си припомните предишните ми филми в албума „Архив", който издадох съвместно с британското издателство Mack."