Спекулациите, че Facebook се приготвя за тотален ребрандинг, се оказаха абсолютно верни. Марк Зукърбърг обяви, че компанията му се отказва от името Facebook и вече ще се казва Meta.
Тази голяма стъпка е част от глобалния план за развитие на виртуален свят, но критиците посочиха, че вероятно става дума за изместване на фокуса от последните противоречия около изтеклите данни и дезинформацията в социалната мрежа.
Най-важното е, че компанията променя името си, но поне засега едноименното приложение ще остане Facebook, макар и с леко променено лого.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: FACEBOOK И INSTAGRAM СПРЯХА. СПИРА ЛИ СВЕТЪТ?
Още със стартирането си през 2004 г. Facebook Inc. направи куп иновации, а с течение на времето придоби и любимите ни Instagram и WhatsApp. Желанието за "метавселена" е на масата отдавна, но осъществяването му никога не е било по-близо.
Какво обаче е тя? На практика е виртуален свят, в който може, на теория, да правите почти всичко. Филми като "Матрицата" изследват концепцията, но Зукърбърг казва, че неговата метавселена ще бъде място, в което хората "могат да взаимодействат, работят и създават", като очаква през следващите няколко десетилетия желаещите да се докоснат до нея да бъдат около милиард.
"Това не е инвестиция, която ще бъде печеливша за нас в близко бъдеще", коментира той пред анализаторите. "Но ние вярваме, че метавселената ще бъде наследник на мобилния интернет."