
Може да се каже, че модната индустрия е сред най-потърпевшите вследствие на пандемията, която промени голяма част от старото ни познато "нормално".
Въпреки това има брандове, които все пак не спират да вдъхновят с вижданията си, а Gucci и Louis Vuitton са начело в класацията с най-ценните луксозни марки в света, според годишния доклад на консултантската фирма Brand Finance.

Модните къщи се наредиха съответно на второ и трето място в общия кръг след Porsche, класиран като най-ценният луксозен бранд в света.
Годишният списък оценява различните бизнеси въз основа на общата стойност на марката, както и силата ѝ да влияе върху избора на потребителите по редица критерии, включително маркетингови инвестиции, познаване, лоялност, удовлетвореност на персонала и корпоративна репутация.

Други брандове, класирали се високо в чарта, откриваме в лицето на Cartier на трето място, Chanel - на четвърто и Hermès под номер 5. В челните места виждаме още Rolex, Dior и Coach.
Въпреки че тези марки се представят добре спрямо конкурентите, перспективите все още са предсказуемо мрачни. Finance прогнозира, че 50-те най-ценни луксозни марки ще загубят стойност от около 20 милиарда долара само за рамките на тази година.

Консултантската компания добавя, че модните и автомобилните марки са били най-негативно засегнати, а козметичният бранш се е справил по-добре от всякога. Пример за това е Givenchy, който "скача" с цели 11 места в индекса заради силните си грим продукти и аромата L’Interdit.