Години наред креативните директори на модните брандове изненадват публиката и купувачите с пъстри хрумки, които оформят имиджа им, но и предоставят възможността за потапяне в един по-идеен свят. Поканите за модните шоута са нещо на пръв поглед малко и не толкова важно, колкото самото представление, но всъщност те дават старта на едно приключение.
Поднесени с изобретателност, поканите печелят внимание още преди дългоочакваното събитие да стане реалност. И тъй като не може да говорим за мода, без да споменем Италия, започваме точно с италианските брандове. А ако случайно това не е достатъчно добър аргумент, то помислете за комбинацията от мода и храна. Сега вече изборът е повече от обоснован, нали?
Този септември за Миланската седмица на модата Fendi зарадва своите гости с пакетче паста, която бе изработена във формата на добре познатото FF лого. Предвид обстоятелствата и ограничения достъп до каквито и да било събития, поканата се оказва доста подходяща, тъй като допринася за уютното усещане да си вкъщи. И макар да сме големи фенове на пастата, продължаваме с друг италиански бранд, който използва малко "по-моделска" храна, като начин да покани ентусиастите на своето ревю.
Това лято, освен заветната хартийка в плик, Gucci разпрати и органични плодове и зеленчуци в тяхната „най-чиста и несъвършена форма". Това не е първият път, в който луксозната марка проявява изобретателност в приготовленията си за шоу. В есенно-зимната колекция за 2019-а креативният директор Алесандро Микеле материализира вдъхновението, което черпи от маските и по този повод поканата е във формата на точно такава. Тя пристига в дървена кутия с въжета, наподобяваща антично съкровище.
Prada също радва „избраниците" си с храна и се заема със задачата да изпрати сладки изделия от историческата сладкарница Маркези в Милано. Изглежда, че Средиземноморската креативност няма край и това става ясно с друго попълнение от родината на да Винчи, а именно Versace. Опаковки, съдържащи емблематичните златни безопасни игли биват разпратени до тези, заслужили своето място в публиката.
Различният подход към нещата не е напълно чужд и на Стела Маккартни, която през 2019-а изпраща пликове от биоразградимо фолио с призив всеки от гостите да посвети дърво на свой любим човек. За нас едно от най-креативните решения, вземани някога, определено остава с дата на производство 2012 г., когато творческият екип на белгийския бранд Maison Margiela връчва на модните последователи билетчета за парижкото метро, с което да стигнат до шоуто.
Текст: Божидара Вътева