Tommy Hilfiger с радост анонсира компаниите Lalaland и UZURI K&Y като победители в третото издание на Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge - глобалната програма, отдадена на подкрепата за иновативни идеи и постигането на по-приемствена модна среда.
Финалният етап от нея се проведе виртуално, а шестимата финалисти представиха своите идеи пред журито в лицето на самия основател на едноименната модна къща и Яра Шахиди, която бе част от есенната кампания на американския ритейлър. Победителите си поделиха наградния фонд от 200 000 евро и получиха шанс да са част от едногодишна менторска програма в INSEAD, заедно със стаж при глобалните експерти на Tommy Hilfiger.
Над 430 стартъпа и скейлъпа от 22 страни внесоха своите предложения за конкурса, който е своеобразно отражение на философията на американската марка за оползотворяване на всеки ресурс и приветстване на всички.
Третото издание на Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge се отличи от предишните, поради засиленият брой кандидатури на местни и цветнокожи предприемачи, работещи в посока на подобрение на тяхната общност и на приемственост в модната индустрия. Също така, за първи път феновете на марката участваха в определянето на финалистите. От Tommy Hilfiger предоставиха възможност на потребителите да разгледат проектите, както и да дадат своя глас за тях, благодарение на осигурения микросайт за регистрация още в началото. Освен определянето на финалистите, феновете на марката имаха и възможността да гласуват кой проект да получи допълнително финансиране на стойност 15 хил. евро и да бъде награден с отличието „Фаворит на публиката".
„Това вдъхновяващо предизвикателство събра заедно целеустремени и усърдни хора с нови идеи за това как може да изглежда бъдещето на модната индустрия. Горд съм, че бях част от невероятния финал на третото издание и че отново дадохме шанс на иновативните гласове да представят своите решения и да преобърнат начина ни на мислене и творене", коментира Томи Хилфигър.
Базираната в Холандия Lalaland спечели доверието на журито, заради своята платформа, работеща с изкуствен интелект, която създава персонализирани и инклузивни модели за нуждите на онлайн търговията. Майкъл Мусанду, съосновател и главен изпълнителен директор на Lalaland, коментира, че като основно вдъхновение зад проекта стои идеята нито един потребител да не се чувства пренебрегнат, когато пазарува онлайн.
Руандската компания UZURI K&Y концентрира своите усилия в производството на обувки от рециклирани автомобилни гуми, като същевременно осигурява препитание на местните младежи. Кевин Кагиримпунду, съосновател и главен изпълнителен директор на компанията, заяви, че благодарение на Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge той ще може да сподели мечтата на UZURI K&Y и ще предостави обувки, произведени по устойчив начин, на света.
Южноафриканската Clothes to Good пък получи наградата от 15 хил. евро. Социалното дружество създава възможности за микробизнес в Южна Африка и осигурява работни места в предприятия за рециклиране на текстил за хора с увреждания. Тами Грейлинг, оперативен директор, сподели, че с признанието на публиката за положените усилия от Clothes to Good, те ще могат да продължат да създават възможности за развитие сред южноафриканските жители.
От Tommy Hilfiger хвърлят поглед и към предстоящото четвърто издание на конкурса. Процесът по приемане на кандидатурите ще започне през март тази година. Повече и информация може да откриете тук.