Текст: Наско Фотев
Макар вече да оставихме Седмицата на модата в Копенхаген в близкото минало, тя винаги е била синоним на свежест, провокация и вдъхновение за есента.
Въпреки че еуфоричното очакване традиционно е поверено на Париж, Ню Йорк, Милано и Лондон, скандинавските дизайнери често откриват златната среда между висшата и достъпната мода, и с малки, но сигурни крачки, дефинират следващия сезон.
Забравете анемичния и безинтересен, тип "бяла тениска, черен панталон и шлифер" сканди стил. В Копенхаген мисълта върви в посока разнообразие, експерименти и млада енергия. Нови и непознати за конвенционалния купувач брандове изникват на хоризонта на Балтийско море, носейки със себе си грандиозен интерес. И must-have елементите на следващия сезон.
ОРАНЖЕВО НЕБЕТО, ОРАНЖЕВО МОРЕТО
Без значение дали ви харесва или не, то е в основата на есенната палитра. Банално за някои, вечно за други. Тази година е суперактуално!
ОДА ЗА РОЗОВОТО
Екипът на Vogue Scandinavia нарече този тренд "Барби отива в Копенхаген", а с оглед на факта, че Барби буквално е навсякъде, не вярваме скоро да си тръгне. А и е все така розова.
ЗАЗЕМЯВАНЕ
Дали земните тонове не са малката черна рокля в Nordic дизайнa? Явно просто е в ДНК-то на скандинавските дизайнери. Не можем да отречем, справят се адски добре.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: НАЙ-СТИЛНИТЕ ОБУВКИ, КОИТО ЩЕ НОСИМ ТАЗИ ЕСЕН
ДРЪЖТЕ ЮЗДИТЕ
Силният уестърн и кънтри характера на каубойските ботуши доскоро ги задържаше в секцията за фестивално и Хелоуин облекло. Днес обаче, благодарение на един от най-популярните и утвърдени датски брандове, а именно Ganni - екстравагантният акцент намира място в класациите за топ трендове.
БАЛТИЙСКА ВАКАНЦИЯ
Носталгия по лятото или препратка към крайбрежния скандинавски стил, за който няма по-подходящо описание от simply sophisticated, морската палитра се настанява в есенния гардероб. Groundbreaking.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: ДРЕСКОД COCKTAIL ATTIRE, EXPLAINED