Фотография: Profimedia
След като представи последната си колекция за Celine през 2017 година, Фийби Фило излезе от светлините на прожекторите и липсата ù на модната сцена веднага се усети. Или поне до 2021-ва, когато дизайнерката обяви, че най-после е готова да пусне собствен бранд и този септември е официалният старт на онлайн платформата, от която може да бъдат закупени първите ù модели.
Още тогава Фило сподели, че марката ù ще предлага дрехи и аксесоари, които ще бъдат с изключително високо качество и много прецизен дизайн. Но едва ли бихме очаквали нещо по-малко от жената, която, макар и през други брандове, успя да наложи собствен стил в тази твърде консуматорска и непрекъснато променяща се индустрия. Въпреки че марката ще бъде независима, тя има миноритарна подкрепа от луксозния конгломерат LVMH. "Имах много конструктивни и креативни работни отношения с LVMH дълги години – споделя Фило за партньорството. – Така че за нас е естествено да работим отново по този нов проект. Обсъдихме всички нови идеи с Бернар Арно и Делфин Арно и се радвам да се впусна в това приключение с тяхната подкрепа."
Дизайнерката добавя, че е развълнувана да се върне отново в света на модата, и то с нещо лично, на което може би се надяваха всички нейни последователи. "Да бъда в моето студио и да работя отново беше едновременно вълнуващо и невероятно удовлетворяващо. Да бъда независима и да експериментирам според собствените си желания е изключително важно за мен."
Възпитаничка на известното училище Central Saint Martins в Лондон, още в края на 90-те Фийби Фило последва своята съученичка Стела Маккартни в Chloé, където първоначално работи като неин асистент. Когато Маккартни напусна, за да създаде собствения си бранд, Фило пое поста творчески директор, обновявайки визията на марката със собствения си почерк. Няколко години по-късно обаче се оттегли, за да се посвети на ролята си на майка. След това от LVMH успяха да я привлекат, за да оглави Céline, където беше начело на марката близо десет години, до 2017 година. И там тя успя да наложи своята модерна и минималистична естетика, превръщайки се в един от най-ярките дизайнери на своето поколение. Още тогава пред бившата главна редакторка на Vogue Александра Шулман Фило сподели, че иска да накара жените да се чувстват уверени и силни в нейните дрехи и това е неин основен приоритет.
Дизайнерката винаги се е дистанцирала от прекалено сексуализираните модели и вместо това се е грижила за нуждите на жените, като поставя практичността, комфорта и стила в основата на своите дизайни. "Тя знае как да намери баланса в обличането на съвременните дами и ще остане в историята, подобно на Ив Сен Лоран, който се погрижи за освобождаването на жените от стереотипите на обществото, налагайки мъжките кройки в дамския гардероб", заявява Сабрина Маршал, съосновател на сайта за препродажба на луксозни стоки Re-See. Точно това успява да направи и Фийби Фило през годините, отхвърляйки отношението, което индустрията често има спрямо женските тела. Според нея всяка жена, без значение каква форма има или какъв размер носи, може да бъде съблазнителна, секси и красива. И сме сигурни, че собствената ù марка ще отразява тази нейна естетика и ще видим от Фило това, с което тя винаги се е откроявала – личен минималистичен почерк. Дали обаче ще се върне на модния подиум и дали ще отвори монобранд магазин, тепърва предстои да видим.