Фотография: Profimedia
Джорджо Армани е един от най-успешните италиански модни дизайнери на всички времена. Отличаващ се със своя неповторим стил, комбиниращ ненатрапчивост с малко екстравагантност, той става любимец на милиони жени по целия свят. Марката Armani става символ на качество, непреходност и успех, а неговите модни облекла, козметика и парфюми са сред най-харесваните и продаваните.
Преди да основе своята марка през 70-те години на миналия век, Джорджо Армани работи като дизайнер на свободна практика за поредица модни къщи. Тогава той създава своята първа модна колекция, с която постига забележителен успех. "Елегантността и практичността са двете страни на една и съща монета", гласи мотото на легендарният дизайнер и именно това верую го изстрелва до модните върхове.
Неуморен
Днес Армани навършва 90 години и е наричан от мнозина последният моден крал. Макар и в напреднала възраст, той продължава да твори неуморно и лично представя колекциите си на модния подиум. На Седмиците на модата в Милано и Париж той бе най-очакваната и аплодирана личност. Днес Армани притежава над две хиляди бутика в различни страни по света с годишни продажби, които надхвърлят един милиард щатски долара.
Еманципация
Успехът му се дължи може би на факта, че решава да облече жените в мъжки сака. По този начин той еманципира женския стил, като задоволява потребностите на дамите за една по-реалистична мода. "Армани придаде на своя костюм женска изразителност, като първи разбра доминиращата посока в модния свят. Като резултат от това костюмите с панталони на Армани упражниха голямо влияние на всички нива в модата през 80-те, в т.ч. и чрез създадени от него теми за други дизайнери в световната модна индустрия," казват критиците. И няма спор, костюмите на Армани нямат конкуренция.
По същия начин той дава онази женствена нотка в облеклото на мъжете, за която никой до този момент не е и мечтал да наложи. "Обличах мъже в тъкани, използвани преди това само за женски облекла, и откраднах от мъжете това, което жените искаха и се нуждаеха - властта на костюма", коментира Армани за своята марка.
Наследство
Макар и на 90, Армани не смята да се отказва от водещата си роля в модната си марка. Той така добре е прецезирал всичко, че дори е измислил кой ще владее империята му след неговата смърт. Това е подробно описано в завещанието му, което се съхранява при нотариус в Милано. Дизайнерът няма деца, но няколко негови роднини са във фирмения борд и той отдавна се надява разширен кръг от фамилни консултанти да управляват компанията в бъдеще.
Според специалисти в завещанието на Армани е посочено, че компанията не трябва да бъде извеждана на фондовите пазари поне пет години след смъртта му. Той има заръка и за своята модна линия, а именно трябва да се "търси стойностен, модерен, елегантен и ненатрапчив стил с внимание към детайла и имиджа". Според документа бъдещите артистични директори на мъжката и дамската мода пък трябва да бъдат "известни с класическите си линии в дизайна".