Модното шоу на Valentino: Когато интимността се превръща в театър

Ася Иванова
Ася Иванова 10 март 2025

Фотография: Profimedia

Модното шоу на Valentino по време на Парижката седмица на модата се проведе на уникално място – Lavatory de la Madeleine, историческа арт сграда, която някога е била публична тоалетна. Това не бе просто модно събитие, а концептуално преживяване, което постави въпроса за интимността и идентичността в нова светлина.

Креативният директор на Valentino, Александро Микеле, превърна шоуто в мета-театър, изследвайки сложността на човешката същност и ролята на интимността в обществото. Моделите на подиума представиха парадоксална голота, която постави зрителите в позицията на участници в собственото си разкритие. Според Микеле, интимността не може да разкрие "истинското" ни аз, а е част от театралната игра на живота.

Колекцията обединяваше разнообразие от стилове: дантелени капачета, пайети, каре вратовръзки, кимоно с хипер-избродерия и дори голи гърди под прозрачни бельо. Тези дрехи показваха, че интимността е основен елемент в изграждането на идентичността, между обличането и събличането, между ангели и демони. Модното шоу завърши със звученето на песента "Gods & Monsters" на Лана Дел Рей, която подчерта темата за многозначността и контекста на идентичността в съвременния свят.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA