Днес обществото е изправено пред значителна промяна в начина, по който потребява модата, но и в начина, по който възприема ролята на човечеството в усилията за опазване на природата.
Пандемията от вируса covid-19 предизвика рязко забавяне в световната икономика, подтиквайки мнозина да посочат промяната в околната среда след само няколко седмици социална изолация.
Хората развълнувани споделяха сателитни снимки на Китай, показващи безпрецедентен спад в атмосферното замърсяване или пък кадри от невиждани досега кристално чисти води в каналите на Венеция.
Подобни примери ни позволиха ясно да видим значителното въздействие, което натовареното ежедневие и пътуванията ни оказват върху качеството на въздуха в нашите градове и чистотата на нашите води.
Отрезвяваща картинка за мнозина, които доскоро не се доверяваха на „зелените" идеи. Днес, дори вчерашните скептици започнаха да задават въпроси относно масовото производство в сектори като красота и мода, което очевидно има отрицателни последици за нашата околна среда.
Как международните компании могат да променят производствените си навици? Как потребителите могат да направят по-отговорен избор?
Големите модни компании отдавна са наясно колко важни са действията им за бъдещето на нашата планета и нашите деца. Устойчивостта отдавна е мисия на големи имена на модната сцена като Tommy Hilfiger.
Американската марка вече си е поставила амбициозни цели и е обединила усилия с партньорите в индустрията, за да спомогне промяната към по-устойчиво производство да става все по-достъпна за бизнеси и потребители.
През август 2019 г. Tommy Hilfiger подписа The Fashion Pact, присъединявайки се с гордост към международната инициатива, обединяващи ключови имена в модната и текстилната индустрия.
През 2019 г. марката пусна и The Jeans Redesign Guidelines, препоръчителен бюлетин в сътрудничество с фондация Ellen MacArthur, целящ да определи минимални изисквания за дълготрайност на дрехите, здравина на материалите, рециклируемостта и проследяемостта на материите.
Същата година, Tommy Hilfiger се присъедини към We Are Still In, Хартата на модната индустрия за Climate Action. Марката се включи и в инициативата RE100, като се ангажира до 2030г. да е преминала на 100% възобновяема електроенергия в собствени и експлоатирани съоръжения.
Нещо повече - този пролетен сезон традиционната колаборация между известния британски автомобилен състезател Люис Хамилтън и Tommy Hilfiger бе още по-инавативна, тъй като дуетът представи най-устойчивата си колекция TommyXLewis до момента, като над 75% от моделите бяха произведени по-устойчиво, включвайки 100% органичен памук, рециклирани материали, алтернативи на птичия пух, както и деним с по-малко измивания.
Освен това през пролетта на 2020 г. американската марка разкри два нови модела обувки, създадени с рециклирани влакна от ябълкова обелка - като екологична алтернатива на традиционната кожа, получена на биологична основа от отпадъците на ябълковата индустрия. С вариант в бял и наситено син цвят, мъжките и дамските модели имат и 24% рециклирани ябълкови влакна в горната част. Интегрирането на ябълкови влакна като алтернатива на кожата е вече факт за колекция пролет 2020, свидетелствайки за поредната стъпка на Tommy Hilfiger в посока устойчива мода, която интегрира и не създава отпадък.
В допълнение към тази нова технология, американският бранд включва и предлагането на облекла от 100% рециклиран деним (докато средното за индустрията ниво все още е само 30%). Нещо повече - марката TOMMY JEANS използва за своите продукти шевни конци, направени от рециклирани пластмасови бутилки, докато някои модели включват и рециклиран еластант за да доставят комфорт, без чувство на вина към околната среда.
Друго усилие в тази посока е използването на материали като Re: Down® - рециклиран птичи пух, 100% рециклирана вълна, 100% рециклиран памук и други.
Мисията на Tommy Hilfiger е да надгражда върху стратегията Fashion Forward на PVH, която се базира върху набор от 15 приоритета, предназначени да намалят отрицателното въздействие до нула, да увеличат положителното и да повлияят в посока по-добрър живот на 1 милион души.