Писмото на Джорджо Армани до света на модата

Дизайнерът написа откровено лично послание до индустрията и потребителите

Кристина Гочева 15 април 2020

Няма да се уморя да ви срещам с респектиращото поведение на 85-годишния италиански дизайнер - в тези дни на истинско изпитание за цялото човечество.

В извънредната ситуация на стрес и несигурност, допълнително внушавани и мултиплицирани от медиите, висотата на човешкия пример ни е по-нужна от всякога.

Доблестната позицията, в която рационалното мислене измества страховете с конкретни действия и идеи е всичко, което ни е необходимо.

Затова споделям отвореното писмо на Джорджо Армани до WWD – комерсиалното издание, което предоставя информация за промените в тенденциите и последните новини в модната индустрия.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Писмо, което по-скоро е адресирано към компании гиганти, медийни мениджъри, рекламни агенции, производители, дизайнери и търговци на дребно, но което си струва да прочетете, защото ние затваряме веригата на потреблението, а и за да видите личното послание на големия италиански ум, човек и дизайнер – Джорджо Армани.

 

 

„Падението на модната система, каквато я познаваме, започна, когато луксозният сектор премина във fast fashion режим на работа с непрекъснат цикъл на доставка, с надеждата да продаде още ...

Не искам вече да работя така. Аморално е.

Няма никакъв смисъл, едно от саката ми или моят костюм да живеят в магазина в продължение на три седмици, и веднага да остареят и излязат от употреба, за да бъдат заменени от нови стоки, които не са твърде различни от предходните.

Не работя така, намирам за неморално да го правя. Винаги съм вярвал в идеята за вечна елегантност, в създаването на дрехи, които предполагат една-единствена причина за купуването им – че ще останат във времето.

По същата причина намирам за абсурдно, че по средата на зимата в бутика има ленени рокли, а по време на лятото палта от алпака - заради простата причина - желанието за покупка да бъде задоволено незабавно.

 

 

Но кой купува дрехи и ги прибира в гардероба, чакащи подходящ сезон, за да бъдат носени? Никой, или малцина, вярвам. Но тази система, задвижвана от универсалните магазини, се превърна в доминиращ манталитет. Напълно погрешно, трябва да се промени и тази история да приключи.

Тази криза е прекрасна възможност да забавим всичко, да пренаредим всичко, да начертаем по-автентичен и истински хоризонт.

Няма повече грандиозни представления, няма повече отпадъци.

От три седмици работя с екипа си, така че летните колекции да останат в бутика до началото на септември, както е естествено. И така ще правим отсега нататък.

 

 

Тази криза е и чудесна възможност да се възстанови стойността на автентичността

Достатъчно с модата като комуникационна игра, достатъчно модни ревюта по целия свят. Спрете да се забавлявате със страхотни, неподходящи, имам предвид вулгарни, шоута!

Стига с модни ревюта по целия свят, осъществени с пътувания, който замърсяват.

Достатъчно с пръскането на пари за спектакли - това са само щрихи с четка от лак за нокти на върха на нищото.

Моментът, през който преминаваме, е бурен, но той ни предлага възможността, уникална наистина, да поправим каквото не е наред, да премахнем излишното, да намерим по-хуманно измерение ...

Това е може би най-важният урок от тази криза. "

 

X