По дефиниция Стела Маккартни е минималист.
Известна със своя подход към устойчивата мода и класическите силуети, сега дизайнерката представя своята семпла skincare линия STELLA, която напълно въплъщава нейния природосъобразен дух.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: СТЕЛА МАККАРТНИ ЗА БАЛАНСА МЕЖДУ МОДАТА И СЪЗНАНИЕТО
"Искам да доставя безкомпромисни продукти, стоящи рамо до рамо с всички останали, които не предприемат същите мерки за устойчивост като нас", казва Маккартни пред BAZAAR.
В партньорство с LVMH, тя пуска на пазара три продукта: почистващ продукт, серум за след слънце и крем. Формулите, които разполагат със система за презареждане, се предлагат в бутилки за многократна употреба, направени от рециклируемо стъкло.
Стела казва, че се чувства привилегирована и късметлийка, че може отново да пусне линия за кожата. "Когато го направих за първи път, хората не разбираха. Беше нечувано и през цялата ми кариера трябваше да се боря, да настоявам и предизвиквам", споделя тя.
"Едва сега усещам, че попаднах на място, където се чувствам комфортно да задавам въпроси като какъв е източникът на тази съставка или тъкан. Не искам да общувам с никого, който не задава тези въпроси на себе си или на индустрията", откровена е Маккартни.
Дизайнерката разказва, че начинът, по който е подходила към грижата за кожата, е същият като този към модата, защото "идват от едно и също място".
Първият продукт, който създава, е почистващият. Според нея това е перфектна комбинация от пяна и крем текстура. Прави кожата "скърцащо чиста", но не стегната и лишена от естествени масла.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: НЕКОНВЕНЦИОНАЛНИЯТ ДУХ НА STELLA MCCARTNEY
На въпроса защо вместо отделен крем за очи, серумът се нанася и на лицето, и на очите, основателката на бранда отговаря:
"Имам дъщеря на 15 години и мисля, че този продукт е подходящ за всеки пол и всяко поколение, защото е толкова прост. Не исках да добавям допълнителна стъпка. Искам да имам нещо, което мога да сложа навсякъде и да не щипе в очите или да не го чувствам лепкаво и мазно. Доста съм взискателна към грижата за кожата."
Маккартни до последно не желае продуктите да имат аромат. "Това е старо и френско", затова екипът добавя съвсем минимално количество аромат.
"Най-лекият" такъв е дело на майстор парфюмериста Франсис Куркджиан, чиято едноименна марка, Maison Francis Kurkdjian, е любима в индустрията.
"Когато отидохме при него, му дадохме голям списък с неща, които не можеше да използва, и той се върна при нас с персонализиран аромат за линията само с 12 съставки", спомня си Маккартни.
ОЩЕ ОТ GRAZIA: ШАПКИТЕ, С КОИТО ЩЕ ИЗЖИВЕЕШ НАЙ-КРАСИВАТА СИ ЕСЕН
Стела твърди, че работата с него е била "невероятно изживяване". "Начинът, по който видях и помирисах аромата, беше толкова чист. Върна много лични преживявания и спомени."
"Майка ми носеше много малко грим и вероятно беше най-красивата жена на земята. Но нейната рутинна грижа за кожата всъщност не съществуваше. Знам, че е използвала продукти, но бяха възможно най-чистите. Правеше свои собствени масла от нашите рози и други подобни неща", разказва дъщерята на Линда и Пол Маккартни.
Няма начин да не останем влюбени в нейната философия. Просто няма.