Емулсия, мляко, пяна, гел... Защо са ни толкова текстури в козметичните продукти?

Хибридните козметични продукти за грижа позволяват постигането на комфортна текстура и желан ефект.

Фотография: Profimedia

На практика производителите създават различни козметични текстури, за да имат избор потребителите, които от своя страна имат и различни предпочитания. Генерално консистенциите може да се разделят на плътни и леки. Вторите са по-подходящи за мазна кожа, за да не се улеснява и без това излишното отделяне на себум. За сухата (включително атопичната) за предпочитане са по-плътните текстури с голямо количество липиди и емолиенти. Освен сензитивността и типа на кожата, за избора на текстура влияе и сезонът. Лятото предразполага към гел, пяна, лосион, а по време на студения сезон кожата се радва на по-плътни като балсам и масло.

ЛАБОРАТОРНИ УСЛОВИЯ

Понякога изборът на консистенция зависи от особеностите на компонентите в състава. Много активни молекули се разтварят по различен начин в течности. Например класическата хиалуронова киселина се разтваря само във вода, безсмислено е да се разтваря в маслена консистенция. Ретинолът се разтваря само в липиди, затова се среща често във вид на крем или масло. Пазарът постоянно се развива: ако по-рано химиците технолози са създавали крем по стриктна схема, днес е възможно да се добавят различни интересни компоненти. От прости и обичайни съставки може да се сътвори формула, която да е не само с различна текстура, но и със свойства, неприсъщи за продукта.

КОНСИСТЕНЦИЯТА: МАРКЕТИНГ ИЛИ НЕОБХОДИМОСТ?

Всеки ден се изненадваме от нови необичайни текстури, които веднага завладяват социалните мрежи – мус, сорбе, маршмелоу… Според експертите това е предимно маркетинг – начин за оцеляване на марките в условия на жестока конкуренция. Но е вярно и друго – с времето геловете и кремовете омръзват и ни се иска да изпитаме и други сензорни усещания. Абсолютни лидери в изобретяването на нови формати на козметичните продукти са държави от Азия, особено Южна Корея и Япония. BB- и CC-кремове, къшън и хидрофилни масла – тези творения покориха целия свят. Огромна е популярността на трансформиращи се текстури – преминаващи от един вид в друг (от гел в масло например), променящи температурата си и дори цвета.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA