Водещият международен доставчик на цифрови и мобилни технологии за финансови услуги – Фератум Груп, се допита до активните си потребители в 14 държави. В проучването за потреблението по празниците, своите планове за Коледа споделиха над 31 000 домакинства.
Коледният барометър показва, че близо 21% от домакинствата по света планират да похарчат повече тази Коледа, в сравнение с миналата година. 38% планират да похарчат по-малко, а 42% ще похарчат толкова, колкото миналата Коледа. Някои страни са променили драстично навиците си за пазаруване по празниците в сравнение с предишни години. Тази година Бразилия е на първо място – 91% от месечния доход на населението ще бъде похарчен по време на празниците. На второ място се нарежда Полша с около 36%, следвана от Австралия, Испания и Румъния, които са готови да похарчат около 34% от месечния си доход за празниците.
Проучването на Фератум отчете ръст при онлайн пазаруването тази година за Коледа. 38% от анкетираните в Обединеното кралство заявяват, че ще пазаруват онлайн. Респондентите от Холандия (30%) и Швеция ( 29%) ги следват плътно, като се нареждат на второ и трето място, докато Естония и Хърватия ще продължат да се придържат към традиционното пазаруване. 31% от приходите на домакинствата ще бъдат похарчени за дрехи, 12% за лакомства и едва 11% за играчки.
Бразилия, страната, която ще похарчи най-много за Коледа, е и начело на класацията за пътувания 31% от респондентите в южноамериканската държава ще похарчат най-много средства за пътешествия. Румъния и Австралия също са готови да похарчат повече за пътуване - близо 25% от бюджета си. 71% от респондентите в Швеция и 64% в Обединеното кралство и Норвегия са заявили, че предпочитат да плащат с карта по време на пътуване в чужбина. Тази година предпочитан метод за плащане за всички страни (67%), освен България (43%), е мобилното банкиране. Швеция и Холандия заемат първите места в тази класация, като близо 91% от анкетираните са заявили, че ще използват мобилно банкиране по време на празниците.
Коледният барометър на Фератум Груп отчете голяма разлика в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година. Само 8% от месечния доход на домакинство ще бъде похарчен за забавления на семейството, в сравнение с миналата Коледа, когато сумата е била около 20%. 23% от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за пазаруване, 18% за пътувания, 13% за играчки, 12% за дрехи, а едва 8% за лакомства.