Пандемията повлия крайно негативно не само на модната индустрия, но великите визионери вече са готови за голямото завръщане! Седмицата на модата в Париж ще се проведе тази есен с поредица от шоута, започващи на 28 септември.
Съобщението на организаторите от Fédération de la Haute Couture et de la Mode прави Париж първата от световните модни столици, която потвърждава своите пролетно-летни ревюта.
Световноизвестните дизайнерски брандове обикновено правят две шоута годишно, отделно такова за представителите на всеки пол, но коронавирусната глобална криза постави спирачки на забързания график и промени действителността.
През май креативният дизайнер на Gucci Алесандро Микеле обяви, че марката завинаги ще се откаже от традиционния моден календар, тъй като индустрията обмисля варианти как да работи в условията на COVID-19. Някои брандове пък преминават към напълно дигитално изжививяване – Burberry ще представи новата си колекция с онлайн шоу, а Мария Грация Киури сподели, че ще направи ревю на живо (но без публика) на 22 юли в италианския регион Пулия.
https://www.instagram.com/p/CB0eVshIXyI/
Организаторите на Седмицата на модата във Великобритания също правят планове за грандиозното завръщане, като обмислят „хибриден" вариант на провеждане, в зависимост от това дали дизайнерите ще изискват да имат публика в залата. Очаква се официалното решение да бъде взето в началото на юли.
Много от планирате занапред събития може да повторят модела на онлайн шоу, без физически присъстваща публика, тъй като организацията на едно такова мащабно мероприятие изисква месеци подготовка и предварителна информираност както за участниците, така и за спонсорите. Доста модни критици вече изразиха и притеснението си за автентичността на шоутата, тъй като голяма част от малките брандове, вероятно няма да могат да присъстват на тях под никаква форма.