Подобно на много други световноизвестни дизайнерски брандове, които сравнително отдавна направиха голямата промяна, Saint Laurent също се отказва от естествената кожа.
Последователи на PETA поеха водеща роля в протестите срещу луксозната марка пред бутика в Париж по-рано тази година, след като супермоделът Кейт Мос се появи в рекламна кампания с палто от лисица.
Kering has taken the decision to stop using animal fur.
— Kering (@KeringGroup) September 24, 2021
Starting from the Fall 2022 collections, none of the Group’s Houses will be using fur. https://t.co/zuMPwTNuHY #KeringForSustainability #FurFree pic.twitter.com/68gTtDlMXZ
"Няма нищо бляскаво в козината", коментират те пред широката аудитория.
Gucci е първият бранд на модния конгломерат Kering, който остави естествената кожа още през 2017 г., а по-рано тази година към движението се присъединиха Balenciaga и Alexander McQueen.
"Светът се промени заедно с нашите клиенти и луксът естествено трябва да се адаптира към това", казва в изявление изпълнителният директор на Kering Франсоа-Анри Пино. "Да се освободим изцяло от естествената кожа е правилното нещо. Правим го в името на етиката и модерността."
Въпреки че Saint Laurent е последната марка в портфолиото им, предприела тази стъпка, пролетно-лятната колекция за 2022 г. ще бъде финалната права, след която те ще се отдадат изцяло на устойчивите и pet-friendly материали.