Днес ние все повече се осмеляваме да покажем нестандартната красота. И тази смелост не се отнася само за малките частни марки, но и за брандове с огромна история, които са част от големи корпорации. Преди десет години беше невъзможно да си представим, че Gucci ще бъде представена от момиче с лоша захапка, а Benefit ще подпише договор с модел със синдрома на Даун.
Кейт Грант и Benefit
Един от посланиците на козметичната марка Benefit е моделът от Северна Ирландия Кейт Грант. Тя е малко над 20 и има синдром на Даун. Всичко започва, когато Кейт публикува снимка в своя профил, на която отбелязва официалния акаунт на Benefit. Скоро след това марката рязко увеличава броя на абонатите си: ръководството анализира трафика и обръща внимание на Кейт. Преди сътрудничеството си с Benefit, Грант получава шампионска титла в конкурса Teen Ultimate Beauty of the World Pageant, става една от моделите в Седмицата на модата в Белфаст и се появява в телевизионно шоу на ITV This Morning. Момичето признава, че статутът ù на посланик на толкова известна марка ще ù помогне да разпространи информация за значението на интеграцията на хора със синдром на Даун и да отправи послание, че за хората с увреждания всяка врата е отворена.
Дани Милър и Gucci
На един от официалните кадри, публикувани в акаунта на Gucci, се появява пънк певицата Дани Милър. Нейният външен вид е далеч от идеалния и именно несъвършената ù усмивка е избрана за снимки в близък план и реклама на червило. В рекламния кадър Дани е с яркочервен оттенък на червило, наречено Goldie Red, липсващи резци и доста работа за стоматолога. Новата линия на Rouge à Lèvres Satin включва 36 нюанса на червилото, а всички рекламни кадри възпяват нестандартния външен вид и естествената женска красота.
Уини Харлоу и Desigual
Този канадски модел и активистка е направила кариера, въпреки рядката болест, причинена от пигментационни нарушения и наречена витилиго. Нейната кариера на модел тръгва нагоре, след участието ù в телевизионното шоу „Топ модел по американски”, където става една от четиринадесетте финалистки на двадесет и първия сезон на телевизионното шоу. По-късно тя сключва договор с испанската марка за дрехи Desigual, става една от ангелите на Victoria's Secret, снима се за Vogue Italy, Glamour, участва в реклами на Sprite и се появява на корицата на списание Ebony. Уини не крие болестта си, а по-скоро публично говори за нея. На своя канал в YouTube моделът публикува видеото „Витилиго: състояние на кожата, но не и разрушаване на живота", в което тя открито споделя характеристиките на живота си с витилиго и отговаря на най-популярните въпроси на абонатите.
Тандо Хопа и Vichy
Африканският модел - албинос беше заснета за календара на Pirelli миналата година, а в нейното портфолио са рекламни кампании за големи марки като Vichy и Audi, корицата на португалския Vogue. Въпреки големия брой ангажименти в модния бизнес, Тандо Хопа не се отказва от работата си на юрист, занимава се със защита на човешките права в африканските страни и казва, че докато в нейната родина процъфтяват варварството и беззаконието към хората с редки болести, тя никога няма да се посвети изцяло на творческата дейност. Модата като бизнес за Тандо Хопа е дар от съдба, който ù помага да разпространява идеите за равенството и толерантност.
Никия Феникс и Venus
Лицето и тялото на американския модел Никия Феникс са осеяни с лунички, но те не ù пречат да направи успешна кариера в модния бизнес, да стане лице на Coca-Cola и Target, а наскоро да участва и в проект за Venus. Особеността на външния вид на Никия не може да се нарече болест или недъг, но в детството и юношеството множеството тъмни лунички са разстройвали живота на момичето: връстниците ù я дразнили и унижавали.