
SOFT POWER
Още в Милано стана ясно, че няма как добрият стар костюм някога да излезе от мода. Bottega Veneta поднесе (вече) класическия микс между женственост и мъжка енергия, който видяхме и в шоуто на Saint Laurent. Техните oversize модели се носят с вратовръзки, очила с големи рамки и обемни кожени якета като връхна дреха. Stella McCartney добави драперии, а Loewe избра топла, но земна гама с гълъбово сиво и шоколадово кафяво.

БАРБИ СЕ ЗАВРЪЩА
През последната година бяхме обсебени от сивото. После се появи червеното, накрая дойде и бордото. Сега цветната мания тръгва в посока розово. И понеже Марго Роби все пак остави Барби зад гърба си, имаме предвид всички други негови нюанси. При Khaite и Alaïa е бебешко и пудрено, а Hermès разшири спектъра до фуксия, така че явно личен избор се изисква и тук.

ОТ БУРЖОАЗИЯТА
"Елегантност" е ключовата дума на тази есен, която взимаме с нас и към пролет/ лято 2025. A-line полите, якетата от букле, кралските шапки и кожените ръкавици с дължина до лакътя внасят известна буржоазност в цялата картинка и не е нужно да умирате за Bridgerton, за да се почувствате изкушени. Достатъчно е да сте гледали ревютата на Celine и Valentino.

FLORALS FOR SPRING? GROUNDBREAKING
Явно флоралните принтове знаят, че продължението на "Дяволът носи Прада" не е далеч във времето, и използват всеки удобен момент да се появят отново. Дали са си тръгвали изобщо, е друг въпрос. През следващите месеци ще ги виждаме, но в нови форми, силуети, обеми и цветове. Благодарете на Victoria Beckham и Chloé, защото романтизмът никога не е изглеждал по-солиден – във възможно най-позитивния смисъл на думата.

ИНДИВИДУАЛНОСТ И ПАК ИНДИВИДУАЛНОСТ
Няма две мнения по въпроса. 2025-а ще отбележи завръщането на по-екстравагантния личен стил и максимата more is more. За дебюта си във Valentino Алесандро Микеле облече моделите в блейзъри на точки, дълги панталони, огромни шапки с периферия, якета с принтове, дантелени чорапи, сатенени бохемски поли и всеки от тях изглеждаше сякаш ходи в собствената си кожа. Същото забелязахме при Prada и Dries Van Noten, така че let it be.

БЕЛЬО НА ПОКАЗ
Романтизмът наистина стига следваото ниво, защото последния път, в който сме виждали толкова дантела и плът, беше през пролетта на 2016-а, когато Фийби Файло показа the slip dresses of all slip dresses за Chloé. Balenciaga ги върна в играта със сутиени върху дрехите, а Miu Miu накара нощниците от едно време да изглеждат като наистина стилна рокля.

СПОРТЕН АВТОРИТЕТ
Вярвахме, че появата на този тренд е пряко вдъхновена от Олимпийските игри в Париж, но Lacoste и Zimmermann качиха уличния стил на котешката пътека и скоро всички спортни импулси ще бъдат удовлетворени в high fashion план. Разбирайте: ветроустойчиви якета, панталони от найлон, тениски и възможно най-удобните обувки, които съществуват.

ДВЕ ДУМИ: МИНИ ЯКЕТА
Влакът тръгна, а Loewe, Gabriela Hearst, Hermés и Victoria Beckham скочиха още на първата гара, потвърждавайки, че следващата пролет кожените якета ще бъдат къси. Възможно е да имат буфан ръкав, неконвенционално отрязан силует или интересен цвят, но задължително ще съществуват в мини дължина.

РАЗТОПЕНО МАСЛО
Жълто, само че не патешко или нюанс горчица, а сладко, топло, разтопено масло. Въпреки че обикновено се приема като труден цвят за pull off-ване, дизайнерите приеха Седмицата на модата в Париж като мастърклас по усъвършенстването му. Chanel показа по-demure гледна точка, Alexander McQueen го превърна в единствения топъл акцент, а Giambattista Valli показа формалното му приложение.

СЛОЕВЕ, МНОГО СЛОЕВЕ
Ще излъжем, ако заявим, че доста често наслояването няма просто декоративна функция, но дори случаят да е такъв, защо не? Acne Studios ни показа сюрреалистичен прочит на тренда с ръкави, акценти около врата и игриви текстури. За ревюто на Miu Miu Прада заложи на якета, облечени върху пуловери, облечени върху тениски. И изглеждаха феноменално.

ШИРОКИ ТАЛИИ
Стеснен ханш и голям акцент в областта на талията явно е интригуващ начин дизайнерите да добавят триизмерност към всеки по-традиционен аутфит. Очевидно Loewe, Ganni и Acne Studios следват разбирането, че никой не връща доза драматизъм, когато става дума за начин на обличане. Даже напротив. Като се замислим, май са прави? Колкото и минималистично да гледаме на нещата.

LIGHT LIKE A FEATHER
Пера, пера, пера. Christoper Esber завърши S/S25 ревюто си със серия дръзки визии с тяхно участие, Chanel ни ги предложи в подгъви, яки и принтове, а ако се загледате достатъчно внимателно в тениските на Loewe, ще видите, че графичните принтове всъщност са съставени от много бели и цветни пера.
Фотография: Profimedia
Последните няколко месеца накараха модната индустрия да мине през някакъв мини катарзис. Или поне онези части от нея, където тенденциите – преди всичко останало – придобиват цвят, вид, форма, текстура и живот.
Алесандро Микеле представи първата си колекция за Valentino, докато Чемена Камали вече се настанява удобно в редиците на Chloé. Еди Слиман официално напусна Celine и целият свят е насочил поглед към свободното място на Виржини Виар в Chanel. Междувременно Лондон, Милано, Ню Йорк и Париж приветстваха артистичните дизайнерски виждания за пролетно-летните месеци на 2025 г. Оказва се, че най-важното в тях ще бъдат личният стил и усещането за индивидуалност. Окей. Каква обаче е най-логичната интерпретация на това повсеместно маркетинг послание?
Всеки носи каквото му харесва. Не че няма да се вълнуваме кои са най-популярните цветове, кои принтове ще останат в тази година и кои ретро визии ще продължават да се появяват под път и над път. Просто на първо място ще го правим заради лични желания и интереси, не толкова заради случващото се на котешката пътека. Точно там разбираме, че хиперминимализмът ще остане в разбиранията за капсулния гардероб, за да отстъпи място на цветовете, пищността, фантазията, драматизма и удоволствието от тях.