На дневен ред е годишната среща на върха на G7, която се проведе във Франция от 24 до 26 август и на която се обсъждаха не само политически въпроси. Този път на участващите страни бе представен така нареченият „Моден пакт” , повдигащ въпроса за екологичните щети, причинени от модната индустрия.
Още през април френският президент и домакин на срещата на върха на G7-2019 Еманюел Макрон възложи на Франсоа Анри Пино - изпълнителен директор на световната луксозна марка Kering (и съпруг на Салма Хайек) - да подготви „екологичен пакт". Kering активно се застъпва за принципите на устойчивото развитие и дори поддържа отчет за екологичните печалби и загуби с помощта на иновативен инструмент, който измерва въздействието върху околната среда на една компания в паричен еквивалент.
„Модният пакт” се фокусира върху три основни цели - постигане на нулеви емисии до 2050 г., възстановяване на биоразнообразието чрез запазване на естествените екосистеми и почистване на океана от пластмасови отпадъци за еднократна употреба до 2030 г. Повече от 30 модни компании като Hermès, Chanel, Stella McCartney, Inditex, H&M Group подкрепиха инициативата , както и спортните марки от „голямата тройка” - Аdidas, Puma и Nike.