Фотография: Profimedia; PR
"Бракът" между Зоуи Кравиц и модата като че ли е по-дълголетен от първия й истински такъв, коментират с ирония някои от модните журналисти отвъд океана.
Откакто стана едно от любимите лица на YSL, Зоуи грабна вниманието на креативния директор на компанията Антъни Вакарело, който неотдавна инвестира няколко милиона долара в дебюта й като режисьор. Продукцията "Мигни два пъти" (в България от "Александра Филмс") се движи жанрово съвсем свободно между трилъра и романтичната комедия, а според критиката най-хубавото в нея са младите лица, красивите дрехи и райските пейзажи. Причината за трите заедно е инвестицията на Вакарело, който харесва ролята на продуцент и дори направи специален отдел в компанията – YSL Productions, който се занимава само с филмови продукции и на тазгодишното издание на престижния филмов фестивал в Кан се представи с цели три – дебюта на Зоуи, филма на Паоло Сорентино Parthenope, и криминалната драма "Емилия Перес" с участието на Селена Гомес.
Всъщност тази нова роля не е съвсем новина, тъй като брандът и самият моден дизайнер вложиха доста усилия, пари и медийно влияние, за да популяризират филма на Педро Алмодовар Strange Way of Life, който въпреки звездите в него (Итън Хоук и Пeдро Паскал) се оказа голям провал. Въпреки това той е щастлив с алтернативния поглед към бизнеса, продължава похода на императора на територията на киното и според приближени е съвсем доволен от новите три продукции, в които името му стои като основен продуцент. "Още като дете, филмите бяха моето красиво бягство. Роден съм в Белгия, която, нека не се заблуждаваме, съвсем не е най-вълнуващата страна в света – коментира в интервю за Vogue модният дизайнер. – Така че киното винаги е било безкрайно поле за изследване, моята голяма тайна градина, изпълнена с мечти. В училището за изящни изкуства, в което учих преди – La Cambre, гледах филми на известни режисьори като Пиер Паоло Пазолини и Райнер Фасбиндер. Още тогава исках да се гмурна дълбоко във всичко, което са направили в голямото кино. Не бях и не съм фен на всичко, но техните странни филми винаги ме хващаха за гушата и ме вадеха от зоната ми на комфорт." Интересът му към филмите е и като на меценат – отнася се с достойнство и респект към съдържанието и не натяква бранда, за който работи от 2016 г. "Работата с Паоло Сорентино е като мечта за мен. За мен беше като да работя с новия Фелини. Харесвам поезията на сценария – нещо, което изглеждаше леко и лесно, но само на повърхността. Между редовете винаги има повече дълбочина. Parthenope вероятно е най-емоционалният му досега филм и очаквам с интерес реакциите на публиката в различни краища на света", допълва самият той.
Премиерата в България бе на фестивала "Синелибри", а от средата на ноември – и по кината. Антъни обаче е особено горд с "Мигни два пъти". Първо, защото е дебют на негова любима актриса и приятелка – Зоуи Кравиц, и второ, защото е по-свободен и артистичен прочит на отношенията между младите хора днес – в свят, който изглежда като изваден от червения килим в Кан например. Това съвсем не изчерпва темите в режисьорския й дебют, който определя като скачане с парашут без предпазен колан. Като дете на известни родители (майка є е актрисата Лиза Боне, а баща й – самият Лени Кравиц), Зоуи расте в артистична и много свободна среда. Предвид интереса й към модата и киното, може би е било само въпрос на време и перфектна възможност да събере под един покрив двете. Превръщайки една от своите най-щури идеи във филм, на големия екран ще видим близките й Крисчън Слейтър, Левон Хоук, ветераните Джина Дейвис и Кайл Маклокън и нейния годеник – Чанинг Тейтъм. С този филмов коктейл, излъчването на героите ала модно списание и райските локации на снимките, продукцията наистина няма да ви даде нито време, нито сили да мигнете два пъти. Друг е въпросът дали ще остане в съзнанието ви за повече от два дни, но все пак има нужда и от филми, които разтоварват емоционалния багаж, а не товарят с нов, нали?