Цвят и блясък в новата колекция на Naeem Khan

Лидия Делирадева
Лидия Делирадева 24 април 2019

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Наем Кан

Вдъхновение за новата си колекция американският дизайнер с индийски произход Наем Кан (Naeem Khan) намира в спомените за първите му години, след като емигрира от Индия в Ню Йорк. Пищните тоалети за пролет/лято 2019 зарадваха почитателите му на Седмицата на модата в Ню Йорк с ярки цветове и принтове, елегантна линия и изобилен блясък.

В света на висшата Наем влиза от раждането си - неговото семейство притежава най-престижното ателие в Индия, а родителите на Кан в продължение на години обличат висшето индийско общество. Казват, че младият гений е овладял шиенето преди азбуката. Благодарение на старателното изработване на детайлите, изключителните орнаменти и изтънченото вплитане на етно стила, след много години той облече дори първата дама на САЩ.

Кан е роден през 1958 г. в град Барели (индийския щат Утар-Прадеш), в семейство на текстилни работници.

Прадядо му се е занимавал с производство и продажба на тъкани, а баща му е създавал костюми за официални срещи на високопоставени чиновници. Наем е  чувствал още като малък, че създаването на облекло не само е втъкано във фамилната му история, но и в неговото ДНК. Но родната Индия не е могла да задоволи амбициите на младия дизайнер.

Така, на двадесетгодишна възраст, Кан се премества в Съединените щати, където започва да работи с легендарния дизайнер Halston, известен като създател на стила „Американска жена”. Отдалечавайки се от използването на традиционни тъкани и мъниста, Наем се впуска в работата с кашмир и съвременни материали от 70-те години, като изкуствен велур например.

В нюйоркското си ателие младият индиец изучава всички сложности на драпирането и създаването на аксесоари за облекло. Той обслужва знаменитости и звезди от Бродуей, включително Лайза Минели и Елизабет Тейлър, а също така шие костюми за самия Анди Уорхол.

След като посвещава около двадесет години на Halston и на семейната марка Riazee, през 2003 г. Кан създава своята епична марка дамско облекло Naeem Khan.

Марката бързо заема място в най-престижните дефилета на Америка и Европа, а звезди от световна величина се появяват в изящните рокли на дизайнера на червения килим. Днес сред неговите клиенти са Бионсе, Тейлър Суифт, Дженифър Лопес, Пенелопе Круз, Кейти Пери, Кейт Хъдсън и много други.

Насладете се на колекцията му пролет/лято 2019 в нашата галерия.

НАЙ-НОВО ОТ GRAZIA